torsdag 19 maj 2011

Greenpeace (Del 2)

Greenpeace gör lite allt möjligt för att sprida information och stoppa potentiella miljökatastrofer men det är en organisation som saknar den politiska makten som krävs för att skapa stora förändringar. Det är där vi andra kommer in. Det är därför de försöker övertyga oss andra att pressa makthavarna och visa att det som vi har nu inte funkar.

För att svara på mina frågor som jag ställde i förra inlägget:
1. De demonstrerar, informerar människor på gatan och via internet och de flesta andra källor de kan komma på. Vill en skola boka in en föreläsning så finns det möjlighet till det.
2. Inget konkret förslag vad jag kunde hitta och jag får inget svar när jag mailar dem.
3. Inget svar från Greenpeace men som jag skrev tidigare så räknar forskare med att större delen av regnskogen har försvunnit om 30-40 år.

Källor: Greenpeace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar